Uw boekhouder, uw vertrouwenspartner
Persoonlijk contact
Een dossierbeheerder bij Decostere Accountancy is een vertrouwenspartner waarop u kan rekenen. De relatie die wij met u als ondernemer opbouwen is authentiek. We vinden het zeer belangrijk dat wij u écht kennen.
Professionele begeleiding
Onze medewerkers beschikken over de nodige kennis en ervaring om op een correcte en doordachte manier adviezen te geven. Ook zij kunnen steunen op jarenlange ervaring binnen de organisatie. Samen raken we verder. Een volledig team staat voor u en uw onderneming klaar. Zij staan u bij met de nodige adviezen, ondersteund met de nodige cijfers en rapporten.
Ondernemingszin
Bij Decostere Accountancy nemen we de tijd om te luisteren. Als ondernemer dient u tal van beslissingen te nemen waar u vaak zelf niet helemaal in thuis bent. Als ondernemerspartner helpen we u de juiste beslissingen te nemen.
Wat kunnen wij
voor u betekenen?
Als ondernemerspartner zijn we altijd op zoek naar waar we voor u meerwaarde kunnen bieden. Onze diensten op een rijtje:
- Het verwerken van aankoop- en verkoopfacturen en financiële verrichtingen
- Opstellen en indienen van periodieke BTW-aangifte en jaarlijkse BTW-listing
- Opmaken van balans- en jaarrekeningen
- Neerleggen van de jaarrekeningen
- Advies op basis van jaarrapportage
- Aangifte van personen- en/of vennootschapsbelasting
- Bijstand bij fiscale controle
- Indienen intrastat aangifte en andere wettelijke verplichtingen
Door het gebruik van de nieuwste software zoals Exact Online en Silverfin, adviseren onze dossierbeheerders u op een zeer efficiënte manier.
Daarnaast helpen wij uw interne administratie te organiseren, zodat uw boekhouding naar een hoger niveau getild wordt. Met de nodige opleiding kunnen ook uw medewerkers de kwaliteit van uw boekhouding aanhouden. Decostere Accountancy is een gecertifieerd opleidingsinstituut waardoor opleidingen in aanmerking komen voor de KMO-portefeuille van de Vlaamse Overheid.
Specialisatie voor medische - en paramedische beroepen
Laatste nieuws en updates
De zogenaamde “BTW ketting” wordt grondig gewijzigd vanaf 01/01/2025. Onder BTW ketting verstaan we de volledige procedure van de verwerking van ingediende BTW aangiften tot de betaling ervan en alle tegoeden en schulden die hieruit kunnen voortvloeien.
In dit artikel zetten we op een rijtje wat er allemaal wijzigt. De datum van inwerkingtreding is steeds 01/01/2025 tenzij anders gezegd.
Terwijl de regeringsvorming op federaal niveau blijft aanmodderen, hebben we wel reeds een nieuwe Vlaamse regering. Deze zet onmiddellijk de putjes op de i en heeft reeds een aantal maatregelen ingevoerd die vanaf 2025 in voege treden.
De grootste blikvanger in die maatregelen is zonder twijfel de afschaffing van de belastingvermindering voor dienstencheques.
Toenmalig minister Koen Geens richtte in 2017 een commissie op tot hervorming van het Burgerlijk Wetboek. Dat Burgerlijk Wetboek dateert van 21 maart 1804, uit de tijd van Napoleon, en kon dus al eens een opfrissing gebruiken. De invoering van het nieuwe Burgerlijk Wetboek gebeurt stapsgewijs, per “Boek”, zonder logische volgorde.